Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein nazik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı daha açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı işlemlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak midein yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı berenarı daha açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO midein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu yer farklıdır. SEO çhileışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk dürüstışı sağlar.
Bu iki mazmun, mideerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz daha ticari olduğu midein mideerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.
Comments on 'Tilki SEO' (0)
Yorumlar beslemesi